Liv Strömquist – Sommar i P1

Jag lyssnar en del på Sommar i P1 och måste bara tipsa er om Liv Strömquist avsnitt. Tycker det var bra och det berör ett otroligt intressant ämne, mens.

Jag själv har inte aktivt tänkt på hur tabubelagt allt som har med mens att göra är. Jag har exempelvis aldrig riktigt ifrågasatt varför det inte skrivs mer om det eller varför jag inte pratar om det mer än vad jag gör. Visst, vi kan inte tänka på allt hela tiden och vissa saker berör oss inte just för stunden även om det senare visar sig att det berör oss väldigt mycket. Detta avsnitt fick i alla fall mig att börja tänka och undra. Helt plötsligt är jag berörd av ämnet och anser att det är något viktigt som vi behöver prata mer om. Varför vi behöver prata mycket mycket mer om detta berättar Liv om på ett fantastiskt sätt. Ni kan lyssna på det HÄR eller ladda ner det i iTunes. Av någon anledning kan jag tyvärr inte bädda in avsnittet här i inlägget. 

Har lyssnat en del på Sommar i P1 nu på sista tiden så det kanske kommer mer tips. Just detta avsnitt tycker jag är det viktigaste men många andra avsnitt har varit väldigt härliga, bra och underhållande.

Kommentera

