ESC – delfinal 2

Sådär ja! Hängde ju som sagt inte med lika mycket i kväll men det kanske bara är bra. La tiden på vettigare saker kanske?! Men i bakgrunden har det ändå varit på, ESC. Här är mina tankar från kvällen:

Försnack:

  • Jag är inte alls på humör för det här idag! Tycker bara det är dåligt! Dåliga skämt. Tycker inte Gina är bra heller. Nog bara jag som inte är på humör. Men Darin är ju söt, hm… hehe… (slickar mig om munnen)(……. usch!)
  • När dom visade lite klipp från rehearsal ser jag att det är flera bidrag som jag är jäkligt nyfiken på. Bland allt skitdåligt finns det några riktigt bra låtar, som tisdagens Anouk!!
Skärmavbild 2013-05-16 kl. 20.52.50

Delfinal 2:

  • Tycker ändå det är ganska många bra låtar blandat med rena rama skiten.
  • Kul när dom visar klipp från förr. Man kan verkligen följa världens mode och trender genom ESC!
  • Åh… Darin! Jag blir som en 14 åring. Duktig kille!
  • Och Agnes! Levererar om man säger så. Härligt härligt härligt!!
Skärmavbild 2013-05-16 kl. 21.46.49

Bidragen:

1. Lettland: ”Here We Go” –  PeR
Missade själva bidraget på grund av tvättstugan!

2. San Marino: ”Crisalide” – Valentina Monetta
Missade själva bidraget på grund av tvättstugan!

3. Makedonien: ”Pred Da Se Razdeni” – Esma & Lozano
Missade nästan hela bidraget på grund av tvättstugan, men det lilla jag såg, nej! 0 av 5 i betyg, tilltalar mig inte alls!

4. Azerbajdzjan: ”Hold me” – Farid Mammadov
Låten, tråkig! Lite cool kille i glasburen dock. 2 av 5 i betyg.

5. Finland: ”Marry Me” – Krista Siegfrids
Katy Perry kopian. Tyckte hon var bättre i sin video. Live va det inte alls lika bra och hon sjunger lite surt. 2 av 3 i betyg. Men låten fastnar i hjärnan, det gör den.
Skärmavbild 2013-05-16 kl. 21.26.37

6. Malta: ”Tomorrow” – Gianluca Bezzina
Åh när jag såg den här första gången i Inför ESC tyckte jag det var en ganska söt historia. Låten låter ju väldigt bekant ;). Lite söt låt men jag tror inte jag kommer komma ihåg den sen. Aja, bättre än mycket annat i alla fall. 3 av 5 i betyg.

7. Bulgarien: ”Samo Shampioni” (Only Champions) – Elitsa & Stoyan
TRUMMOR IGEN!!!! Vad är det, fjärde gången för i år? Låten då… nej nej nej!! Det Bulgariska folket hade röstat fram en annan låt men artisterna vägrade framföra den och ville istället ha den här. Och så fick det bli. Undra hur dålig den låten va eller om det är artisterna som har dålig smak? Alltså det är sjukt. Dom här får inga betyg alls!

8. Island: ”Ég á Líf” – Eyþór Ingi Gunnlaugsson
Den här videon är sjukt deprimerande för den som är intresserad! Men lite söt visa, lite skolavslutningfeeling (fast texten kanske inte är det, kan inte isländska så jag vet ej!). Men jag gillar ändå att det är lite rakt upp och ner, här är jag, cleant. Och han har har bra röst. 3 av 5 bara för att han är en granne. Det vore ju as coolt om ESC var på Island nästa gång.

9. Grekland: ”Alcohol Is Free” – Koza Mostra and Agathonas Iakovidis
Hehe jag gillar sånt här! Svänger! Bra titel (och refräng), hehe… Jag är underhållen! 4 av 5 i betyg.

10. Israel: ”Rak Bishvilo” – Moran Mazor
Balaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad……….. men sjunga kan hon! 3 av 5 i betyg, nog bästa baladen ändå.

11. Armenien: ”Lonely Planet” – Dorians
Var i tvättstugan!!!!!

12. Ungern: ”Kedvesem” (Zoohacker Remix) – ByeAlex
Detta är också en låt jag gillar. Söt. Mycket söta låtar i år, hehe. 3 av 5 i betyg!
Skärmavbild 2013-05-16 kl. 21.57.27

13. Norge: ”I Feed You My Love” – Margaret Berger
Känns lite som en blandning av Robyn och Loreen. Men jag tycker den här är okej. Gillar Margaret! Tror detta är en låt jag kommer lyssna på sen. Den kommer nog växa en del hos mig liksom. 4 av 5 i betyg.
Skärmavbild 2013-05-16 kl. 22.02.39

14. Albanien: ”Identitet” – Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko
Hehehehehehe… truuuummooooooor……! Aa men det här är också bra! Snygg scen. Bra röst! Liiiite småtöntigt ibland och själva låten är sådär. Men en bra show! 3 av 5 i betyg.

15. Georgien: ”Waterfall” – Nodi Tatishvili & Sophie Gelovani
Det finns vissa saker som ständigt återkommer i ESC. Trummor och balader. Jag har skit svårt för att ha något vettig åsikt om en balad. Tycker alla låter likadant i ESC. Men sjunger bra gör dom absolut! Och ganska snygg scen. Men tråkigt. 2 av 5 i betyg.

16. Schweiz: ”You And Me” – Takasa
Här kör dom på en gamling för att locka röster! Nemen känner jag inte igen det också?!?!?! Äldsta ESC deltagaren eller nått sånt. Han ser mest bortkommen ut ju. Har för mig att jag hört att det varit någon diskussion om att han är dement och inte riktigt hänger med på vad som händer. Känns sådär :/. Låten är väl okej antar jag. Lite tjatig. 2 av 5 i betyg.

17. Rumänien: ”It’s My Life” – Cezar
Lite opera på det så är vi hemma! Låter som en tjej. Lite skumt med upptempot till opera känner jag. Njaaa… sådär alltså! Dub step igen!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1 av 5 i betyg.

Skärmavbild 2013-05-16 kl. 22.03.55

Nu får vi väl se hur det går för dessa så hörs vi igen i morgon! Jag har massa favoriter men vi hörs om det igen när det närmar sig final (som jag inte kan seeeeeee, buhu!!). Godnatt!

Kommentera

