Eurovision song contest-snack för den som vill

Ska vi köra lite eurovision här i bloggen? Råkade snubbla in på delfinalen som gick nu på kvällen. Kanske inte alla som är super intresserade men ni behöver ju inte läsa. Ni som är intresserade och kanske själva har kollat, varsågoda!

Jag har ju bara råkat snubbla in på det där inför euroviosion ett par gånger så därför måste jag ju fortsätta kolla, hehe. Denna hatkärlek till detta program alltså! Men det finns några bidrag som jag är riktigt nyfiken på i år. Vi kör lite i punktform kring mina tankar under försnacket:

  • Alltså vad är grejen med alla svenska låtskrivare? Det är ju skit kul att det finns så många bra men att vi alltid ska vara så sjukt skrytiga om det hela tiden. 
  • Robin, jag tycker absolut att han är super charmig och allt sånt, men jag har lite svårt för killen när han är lite sådär osäker. Men jag gillar honom och jag tycker låten är okej. Inget vinnarmaterial men den är okej! Fint att han är så glad hela tiden.
  • Lite Sylvia Vrethammar över den där damen som sjöng Euforia. UPUPUPUP!! (Pekar och rycker upp med fingret i takt med ordet upp)
  • Men alltså den lilla söta gamla tanten som pratade tyska. Jag dööör så söt!!!
  • Gina Gina Gina. Bästa Gina. Så bra! Älskar hur ironisk hon låter och hur hon lockar fram små härliga privata berättelser ur de hon intervjuar. Hon är ju bara så jäkla skön alltså! HAHAHA! Grattis sverige, detta kommer bli underbart (med ironisk röst efter att ha berättat alla sjuka saker som kommer hända på scen ikväll!)
Skärmavbild 2013-05-14 kl. 20.28.58

Sådär, vi hörs igen efter delfinal 1!

Kommentera

