ESC – delfinal 1

Hejsvejs! Här kommer lite mera!

  • Åh dom söta barnen igen! Tycker det är riktigt fint!
  • Och Loreen, jag kan ha ett girlchrush på henne. Så sjukt snygg och så sjuk duktig. Jag ryser typ så fort jag ser henne!! (avstickare: kommer ihåg att jag lovade att klippa lugg om hon vann, vilket jag inte gjort som ni märkt. men undra hur många som klippte lugg efter det där)
  • Första intrycket av Petra är helt okej. Hon är ju lite.. vet inte hur jag ska förklara.. men lite framtryckande. Trycker fram orden (nervös?). Men det är väl bra antar jag. Man hör ju vad hon säger i alla fall och fett snygg är hon!
  • Historieklippet mellan att låtarna var klara och röstningen var väldigt underhållande för en supertrött Helena!
  1. Österrike: ”Shine” – Natália Kelly
    Bra röst. Tråkiga kläder. Okej låt med okej gung. Snygg scen. 3 av 5 i betyg.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.12.58
  2. Estland: ”Et uus saaks alguse” – Birgit Õigemeel
    Helt okej balad men lite tråkig. Har alltid lite svårt för balader i ESC. Ganska tråkig scen. Intetsägande kläder. Kommer nog glömma denna. 2 av 3 i betyg.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.17.00
  3. Slovenien: ”Straight Into Love” – Hannah
    Äntligen lite coola kläder. Refrängen tar mig lite tillbaka till 90-talet. Nej jag tycker inte låten va så bra.Tycker inte hon sjöng så bra. 2 av 5 i betyg.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.20.44
  4. Kroatien: ”Mižerja” – Klapa s Mora
    Okej första killarna i gänget. Ojojoj lite kör här. Alltid lite fint när man sjunger stämmor och sånt men liiiite tråkigt i ett sånt här format tycker jag. Händer liksom inget. men dom får 2 av 5 istället för en 1 bara för att dom kan sjunga.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.25.11
  5. Danmark: ”Only Teardrops” – Emmelie de Forest
    Tycker det är lite för mycket villvarauddafördetverkarfunkajustnu. Men helt okej låt ändå fast jag känner att jag hört den förut. Svängig och så. Men inte riktigt min favorit så som europa verkar tycka om henne. Kommer ju inte direkt komma ihåg den sen. Men hon är likable. Och det här med trummor då. Alltid dessa trummor i ESC. Nja jag pendlar mellan att hon ska få 3 eller 4. 4 för att hon är så favorittippad men jag tycker nog snarare att detta är en 3 av 5.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.30.25
  6. Ryssland: ”What If” – Dina Garipova
    Njaaa…. balader alltså. Tråkigt. Fin scen dock. Det krävs ju en sjuk röst om en balad ska gå hem känner jag. Detta levererar inte riktigt det. 2 av 5 i betyg.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.34.59
  7. Ukraina: ”Gravity” – Zlata Ognevich
    Är hon inte sjukt lik bidrag 1, hon va det i klippen innan i alla fall? Här kommer jätten också!!! Haha men varför? Jag fattar inte riktigt. Fattar inte låten heller faktiskt. 2 av 5 i betyg bara på grund av att den inte var super trist.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.38.34
  8. Nederländerna: ”Birds” – Anouk
    Åh här är min favorit! Har redan innan den spelades suttit och sjungit på den. Gillar henne och hennes stil. Cool röst och ganska avskalat. Snygg scen. Tyvärr tror jag inte riktigt detta passar in i detta forum. För ”svårt” på något sätt. Men refrängen är såå fin! För mig är detta 5 av 5 i ESC mått mätt, känns dock inte som övriga europa kommer hålla med.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.44.00
  9. Montenegro: ”Igranka – Who see
    Hahahaha detta händer bata i ESC! Det är detta som bidrar till hatkärliken. Så sjuk dåligt och man kan bara fundera på hur fasiken dom tänkte. Påminner väldigt mycket om First of the year (Equinox) – Skrillex i refrängen, som är en bra låt!! 0 av 5 i betyg. Säger bara NEJ!
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.47.54
  10. Litauen: ”Something” – Andrius Pojavis
    Det här va ju inte riktigt bra heller. Ingen bra låt och han sjunger inte särskilt bra heller. 0 av 5 i betyg här med.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.50.45
  11. Vitryssland: ”Solayoh” – Alyona Lanskaya
    Discoboll. Hon ser lite osäker ut i sina klackar. Låten var inte bra! Vet inte om jag tröttnat eller vad det är men nu tycker jag låtarna blir sämre och sämre. 0 av 5 i betyg.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 21.55.07
  12. Moldavien: ”O mie” – Aliona Moon
    Piano är alltid lite mysigt. Oh snygg kreation både klänning och frisyr. Riktigt snygg scen och grejs runt omkring. Cool ljusshow som gör att man nästan gillar låten också. 2 av 5 i betyg.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 22.00.17
  13. Irland: ”Only Love Survives” – Ryan Dolan
    Trummor igen!! Okej jag tycker ändå den här låten va bra (allt är ju alltid i jämförelse med ESC och de tidigare bidragen). Skulle lätt dansa till den om jag gick ut på krogen! 4 av 5 i betyg.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 22.03.15
  14. Cypern: ”An Me Thimáse” – Despina Olympiou
    Balad igen då. Men känns som den bästa i dagens hög. Bra röst, eller ja helt okej var den. Enkelt och snyggt… men trååååkigt. 3 av 5 i betyg.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 22.09.48
  15. Belgien: ”Love kills” – Roberto Bellarosa
    Han ser lite smågalen ut. Okej, dom pratade om dom här dansarna och jag håller bara med att de inte riktigt passar in. Det drar ner låten lite. Låten är ändå ganska okej, men i relation till allt annat. Skumma dansare är det ända jag kan tänka på. Mycket dub step- inspirerat i år! 2 av 5 här då!
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 22.14.32
  16. Serbien: ”Ljubav je svuda” – Moje 3
    Ja vad ska man säga om kläderna? Jag blir bara trött. Cupcake kläder? Ingen bra låt heller. Blir ännu tröttare av den. 2 av 5.
    Skärmavbild 2013-05-14 kl. 22.18.52

Så jävla ambitiös jag vart här helt plötsligt. Roligare än så här har jag inte en tisdagskväll ;p. Men det är lite nostalgi för mig med sånt här. Tittade alltid när jag va liten. Även om jag egentligen tycker det är jäkligt dålig musik oftast. Ni får ha överseende med mina åsikter och betygssättande. Jag är riktigt trött och orkar egentligen inte vara särskilt seriös när allt är ganska dåligt i relation till musik som inte är ESC relaterat! ;)

Tyvärr kommer jag inte kunna se finalen på lördag utan jag tänkte se den på söndagen (med risk för att jag får höra resultatet ändå under kvällen. Men jag ska ha så feting kul på lördag kväll/natt så det gör inget!!!).

Nu tittar vi på vilka som går vidare så hörs vi igen i morgon om det ;) godnatt!

Kommentera

