Vilken preventivpillerdag!

Okej! Jag ska inte skriva något alls om preventivmedel i morgon, jag lovar! Men det är en så sjuk lite bubbla allt det där med preventivmedel med hormoner i. Jag tycker dessutom att det är otroligt viktigt att lyfta detta ämne för att sprida kunskapen kring det. Idag har jag bara fått mer och mer historier om sjuka p-pillerupplevelser hos unga tjejer och det smakar fan inte bra i munnen efter att jag hört allt. Seriöst vad är det för sjuk industri?! Fick höra en helt sjuk grej på jobbet om en tjej som varit tvungen att byta preventivmedel och specifikt bett om att få ett som inte har hormoner i sig. Barnmorskan propsade ändå på att hon skulle byta till ett med hormoner i och nu sitter hon och mår skit (min tolkning och mina ord, men jag uppfattade det som att hon var sjukt upprörd över situationen, smärtor och humörsvängningar). Och då vet jag att det finns ett hormonfritt alternativ som har exakt samma procedur men som hon då inte fick! Oklar anledning till varför hon inte fick det. Arg blir jag!

En annan lite sak jag hört är att det förstör miljön  (också en toppen grej, eller hur!). Jag bara säger!

Jag tycker att det är väldigt kul att så många hittat hit just idag och läst om detta. Det är också väldigt kul med den intressant feedbacken jag fått kring frågan. Fortsätt prata om det!  Ju mer vi pratar om det och läser på desto mer kan vi påverka och förändra!

Din kropp är din kropp och inte någon jävla läkemedelsindustris arbetsyta!

Så med det säger jag godnatt för denna intressanta dag! Vi ses i morgon!

Kommentera

