Serier serier

Jag tittar på sjukt mycket serier just nu. Vilket är as kul! Antar att det är ett av resultaten av att flytta hem och ihop med min kille. Detta har inneburit bra internet, stor tv, netflix och hbonordic. Alla möjligheter för många bra serieupplevelser med andra ord. Dessa serier tittar jag på just nu, några följer jag och några plöjer jag igenom säsongerna som varit:

  • Ally McBeal
    Egentligen tror jag att jag mest gillar tanken på den här serien, eller nostalgin över att jag såg den när den kom. Jag tycker den är helt okej och fastnar lätt i den men samtidigt kan jag känna mig lite uttråkad då och då under avsnittens gång. Jag gillar karaktären Ally, att hon är så flummig och lever i fantasi men samtidigt tycker jag en del grejer i serien känns orealistiskt.
  • Game of Thrones
    Som med allt som blir hypat blir jag lite kritisk. Lite trotsig. Men den här serien är verkligen så snygg. Vart ganska besviken på säsong 2 eftersom jag faktiskt kände mig uttråkad ibland men det är enbart i jämförelse med säsong 1. Jämför man med andra serier håller denna en helt annan nivå. Jag kan ha lite svårt att hänga med ibland eftersom det är så många sidestorys och karaktärer. Men hey, det är en av mina favoritserier just nu.
  • Glee
    Jag letar alltid efter nästa humörhöjare i serie- och filmväg. Denna serie gör mig nästan aldrig besviken. Jag som gillar teater och sång är lite i himlen varje avsnitt även om jag tycker det kan bli sjuk cheesy ibland.
  • House of cards
    Har inte riktigt fastnat för denna än. Väldigt olik alla andra serier då den är ganska kall och realistisk. Även om jag inte har fastnat vill jag fortsätta se klart säsongen eftersom den ändå känns ganska bra. Måste nog se klart hela innan jag kan bilda mig en klarare åsikt.
  • The real housewives of Beverly Hills
    Alltså detta är mitt pinsammaste kort men jag kan inte rå för att jag gillar att titta på andras liv. Gillar i stort sett alla serier som är av denna typ. Ja menar, jag var helt fast i Big Brother. Mest av allt gillar jag nog intrigerna ändå och att dom lever så annorlunda liv jämfört med mig. 
  • Weeds
    Har inte sett jätte mycket ännu men jag tycker den är okej. När jag började kolla ville jag mest hitta en serie som inte är 45-50 min utan snarare cirka 30 min långa avsnitt. Ibland vill jag bara hinna med ett lite kortare avsnitt och då råkade det falla på denna serie. Har ju ändå fortsatt att titta så helt okej är den ju.

Det är ju tur att alla är så jäkla olika för annars hade jag nog blandat ihop dom. Har massa serier jag sett typ en säsong av men sen inte fortsatt kolla på nästa säsong, som exempelvis Girls och The Walking dead. Känner att jag måste försöka hålla antalet serier nere lite så jag inte blir helt snurrig. Det tar ju lite tid att kolla på allt dessutom.

Danereys-Targaryen-Emilia-Clarke-Helen-Sloan[1]_FULL

Kommentera

