Påsken är på g, det märks på människorna

Alltså det här med att handla inför högtider är ju inte lite hysteriskt. Ibland undrar jag varför det är sådan hysteri för många är ju så stressade och irriterade på grund av detta. Många är i och för sig väldigt glada också. Om man ska hårdra det finns det två typer av människor sådana här dagar. Dom som är som spända strängar, irriterade, arga på alla och bara allmänt ilskna på alla andra stressade människor som också trängs i storhelgshandeln. Sedan finns det dom som bara accepterar läget, är nästan lite trotsigt lugna och väldigt glada, lite för att kompensera de andra stressade människorna. Hur som helst så är det ett intressant mänskligt fenomen för en människointresserad person som jag.

Igår på jobbet var det helt enkelt väldigt mycket att göra och jag var helt slut när jag kom hem. Hade en tanke på att träna idag men om jag inte mirakulöst får mängder med energi under förmiddagen får det nog bli en ganska lugn dag. Lite plugg och lite Glee (har snart klämt hela säsong 2!).

IMG_7908
One comment

Kommentera

