Det här med kvinnor

Jag kom över en väldigt intressant föreläsning på HanaPees blogg här om dagen. Den belyser i stora drag hur kvinnor exponeras i media (och även andra kön/genus/sex). Jag tycker den är väldigt intressant och ni bör se den. På senaste tiden har jag själv uppmärksammat den ibland sjuka värld vi lever i (egentligen har jag väl uppmärksammat det hela livet, men lite extra på senaste tiden). Hur riktigt unga tjejer kämpar för att vara trådsmala och skit snygga. Även jag själv är ju fast och/eller blir påverkad av det där idealet. Ett steg i att förändra denna syn är att bli medveten, så titta på föreläsningen (va självklart kritiska när ni ser den, kritisk ska man alltid vara, det fanns vissa saker jag själv funderade på och det finns många saker att diskutera, men att detta sker och skapar världen vi lever i går inte att blunda för).

Här kan ni se föreläsningen!

Kommentera

