Film – Django Unchained

I lördags var jag och såg Django Unchained på bio med hela Niklas familj. I filmvärlden är Quentin Tarantino en favorit för mig då jag har två favoritfilmer han varit inblandad i (Inglourious Basterds och Death Proof). Jag vart inte besviken på den här filmen heller även om den väckte en del tankar. Har funderat ett par dagar vilken ställning jag ska ta till filmen eftersom den visar ganska hemska scener gällande slaveri och slavhandel men jag tänker faktiskt inte gå in något närmare på det. Anledningen är att jag bara vill njuta av den underbara underhållning som Tarantion levererar även om man kan ställa sig kritisk till både det ena och det andra (jag orkar inte vara kritisk och ha åsikter om filmer just nu). Filmen var helt enkelt jätte bra tycker jag! Och Christoph Waltz var fantastisk! Och juste, musiken var också helt underbar!!

Betyg: ♣ ♣ ♣ ♣

DjangoUnchainedOfficialPosterPT

Kommentera

