Prestation och sånt

Det är ganska underligt hur jag fortsätter att traggla mig igenom skola och plugg trots att jag så uppenbart är mer praktiskt lagd. Jag undrar vad det är som gör att jag fortsätter att plugga? En del i det hela är självklart allt runt omkring pluggandet. Fritiden, flexibiliteten och att bara ha mig själv att skylla, eller för all del hylla. Just nu känner jag mig fast. Vet inte riktigt hur jag ska bli bättre. Detta har resulterat i att jag inte pluggat något alls idag (vilket inte förbättrar någonting förutom möjligtvis min statistik i olika dataspel). Tror jag är lite besviken över att jag bara fick G på senaste tentan (jag får alltid precis under VG, aldrig mer aldrig mindre). Trots att jag la ner så sjukt mycket tid på den. Samtidigt så vet jag att jag inte riktigt kunde fokusera eftersom jag hade flytten i mina tankar, och massa annat. Jag vet också att jag gjorde det för svårt för mig själv (igen) och att jag inte riktigt fattade allt. Men ändå! All den tiden! Och inte är jag i Örebro heller så jag kan hämta ut skiten och kolla vad det var jag missade på. Ska ring i morgon och se om dom kan skicka den till mig. I morgon ska jag även satsa lite mer på den här nya kursen. Sätta igång och läsa ordentligt. Vem vet jag kanske träffar rätt den här gången (dessutom är det ett helt annat betygssystem här). Har ni några pluggtips? Strategier eller sätt att få in saker snabbt och effektivt? Dela gärna med er, för jag har en del men det är alltid trevligt att få nya.

För att vara lite positiv så fick jag ju faktiskt godkänt. Vilket innebär att jag klarat hela utbildningen utan att få underkänt på ett enda moment. Har aldrig legat efter vilket jag tycker är en bedrift i sig. Plus att jag nu faktiskt är Socionom på riktigt. Det är ju faktiskt så positivt att det överskuggar allt det där andra babblet om helt oväsentlig prestationsångest.

dg

2 comments

  1. Tysta salen i biblioteket – Du kan inte prata, du kan inte lyssna på musik, du är inte ensam så du kan inte sitta och stirra ut genom fönstret en kvart utan att känna dig dum. Du kan inte spela spel! :) Allt du kan göra är att plugga.

    stayfocusd- tillägg till chrome och firefox. Blockerar webbsidor du besöker för ofta ;). Finns liknande till andra webbläsare.

    Och börja skriva samma dag eller morgonen efter..om ens bara rubriken eller stödord, då har du iaf kommit igång.

    1. Haha! Tack vännen! Jag tycker jag pluggar ganska mycket trots allt, men det är just dom där dagarna som jag skiter i det helt som jag skulle kunna göra så mycket mer effektiva. Jag har ju hunden så jag åker helst inte hemifrån, vilket så klart påverkar mitt pluggande. Kanske får börja avara några timmar i bibblan trots allt!

Kommentera

