Tycker ni ska se Torka aldrig tårar utan handskar

Jag har precis sett Torka aldrig tårar utan handskar och tycker den är så bra! Det är en nyskriven dramaserie i tre entimmes delar av Jonas Gardell som går att se på SVT play NU! Se den! Den berör något helt enormt.

Jag beundrar verkligen människor som vågar vara sig själva. Vågar stå för vad dom är och allt vad det innebär trots trångsynta människor som inte tänker längre än näsan räcker. Jag beundrar de som kämpar för jämställdhet och människors lika värde. Jag imponeras av människor som är så modiga att de höjer rösten kring frågor som anses vara känsliga. Som vågar vara annorlunda. Eller inte någon som vågar vara annorlunda utan snarare de som vågar visa att vi alla skiljer oss från varandra och att det är det som är så fantastiskt!

Ja, jag vet hur klämkäckt detta blev, vill ändå vara lite korrekt och positiv. Men egentligen är jag förbannad på människor som är dumma och taskiga bara för att dom tycker något är onormalt eller annorlunda.

Kommentera

