Fortsätter med tankar om framtiden

Jag bloggar ju inte på en sån där hysterisk nivå som andra kan göra, men ändå är det som att jag lever i bloggen hela dagen. Så pass att jag går runt och tror att jag skrivit inlägg fastän jag inte har det. Som nu. Trodde verkligen jag skrivit mer än ett inlägg idag!

Ahhh… nu kom jag på varför det känns som de. Sparade ett inlägg i utkast på grund av att datorn va tvungen att starta om. Haha! Ibland har man inte alla hästar hemma. Vi får se om jag publicerar det senare.

Har väldigt svårt för att koncentrera mig på plugg idag. Tankarna driver mest iväg till vad jag ska göra efter att jag är klar. Jag har kollat upp lite kurser och det ultimata skulle ju vara att plugga på halvtid så jag hinner jobba. Det fanns ett par intressanta kurser på avancerad nivå inom socialt arbete men jag kunde inte hjälpa att jag drogs lite till genuskurser. Efter min uppsats (eller egentligen lågt innan) är jag så sugen på mer om genus. Det finns till och med en kurs inom exakt de området jag skrev uppsatsen i, maskulinitet. Men den är på grundnivå vilket känns lite onödigt, om jag nu inte väljer att läsa genus. Grejen är ju lite att jag börjar om på nytt då. Genus är liksom ett helt eget ämne som jag skulle kunna utbilda mig inom. Man har ju i och för sig nytta av genus i socialt arbete så helt bakom flötet är det ju inte. Aja, nu vart det helt flummigt här känner jag! Men då vet ni de då. Haha!

Det är smarrigt att gå på promenad nu för tiden:

Kommentera

