Många kilometer idag

Dagen idag då. Har varit i skolan mellan 9 och 16. Gick bra idag tycker jag. Frågan är bara om vi hinner klart. Förstår inte varför det alltid ska behöva va helt stört mycket att skriva och läsa. Man behöver ju inte överdriva menar jag. Just nu läser jag väldigt mycket i Socialtjänstlagen, Föräldrarbalken och Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga.  Jäkligt seriösa grejer! Om man hade haft lite tid över hade jag ärligt kunnat säga att det är intressant. Men den tanken hinner aldrig nå hela vägen fram innan jag bara känner mig fylld till bredden av text.

Efter skolan hade jag ett ärende på stan så jag tog hunden med mig ner och hoppade av bussen ett par stationer innan jag egentligen skulle av och gick längst med ån. Så himla fint där. När jag va klar med mitt ärende knatade jag en bra bit på väg hem. Gick förbi en körskola och hörde mig för lite hur det funkar där. Sedan gick jag en bit till innan jag hoppade på bussen resten av vägen hem. Tror det vart en promenad på 4 km sammanlagt.

Nu har jag en liten ”att göra” lista att ta mig igenom innan jag ska sova. Men här till er säger jag nog godnatt redan nu så hörs vi i morgon!

Kommentera

