Påverkas av allt och alla

Är det bara jag som bli otroligt påverkad av andra och vad andra tycker? Snabbt exempel: Tycker någon att en viss tröja är ful så kan jag typ inte använda den trots att jag från början tyckte den va snygg. Det som fick mig att tänka på det här var att en på tv sa att det är otroligt töntigt att fota sig själv med iPhone i spegeln (se inlägg nedan, hahaha!). Det håller jag i och för sig lite med om men det handlar ju mest om att det är ett snabbt sett att få en bild på sig själv utan att behöva be någon att fota. Men hur ska jag göra nu för att snabbt producera bilder hit till mitt lilla blogghål. För nu blir det ju otroligt jobbigt, nu kommer jag ju varje gång tänka att det är super töntigt.

Att be någon att fota mig känns också så sjukt jobbigt. Kan verkligen inte slappna av vilket resulterar i att jag ser helt stel ut på bilden också. Totalt värdelöst ju. Måste ta och skaffa mig ett stativ så jag kan låtsas vara så där härligt avslappnad mitt i vardagen men i själva verket iscen sätter hela skiten, hehehehe. Dilemmat (btw pratade vi igår om att dilemma inbär att det finns två alternativa lösningar men båda är lika dåliga, om det är korrekt förklaring på ordet låter jag vara osagt) i hela det här är att jag dessutom har väldigt svårt för att ha exempelvis kläder som alla har. Nu har jag ju massa kläder och en stil som väldigt många har, men vissa hypade grejer får jag svårt för. Klassiska saker, eller saker som inte är värsta grejen känns okej. Exempelvis tycker jag det är väldigt fint med rymdmönster just nu men alla har ju de helt plötsligt = det blir jätte tråkigt.

I slutändan skiter jag egentligen i vad andra tycker men jag tycker det är otroligt svårt att vara oberörd. Har någon grej över mig om att jag vill vara omtyckt och cool. I själva verket är jag ju jävligt cool, men jag är sådär härligt omedvetet cool. Haha. Over and out!

Kommentera

