Jag hjärta Flisan

Flisan fyller åtta år i år. Sjukt vad tiden går fort. Kommer så väl ihåg när vi hämtade hem en liten valp som såg ut som en råtta. Sötnosan! Min bästa bästa vän! Visste ni att hon va ett impulsköp? Saken va att jag var hemma från skolan av någon anledning och då började jag och mamma titta på hundar på blocket. Vi hade ju redan Jack Russeln Scott (kärlek) och hade väl småpratat lite om att skaffa en till så att dom hade sällskap av varandra, hund till hund ni vet.

Men i alla fall, när vi satt där och tittade dök annonsen på blandras valpar upp. Exakt sån blandning som mamma hade haft tidigare. Pudel/Collie alltså. Mamma hade en sån innan jag föddes. Vi kom fram till att vi skulle åka och titta på dom två som va kvar. Jag sa till mamma att vi aldrig kommer åka där ifrån utan en hund. Haha… inte för att jag krävde att vi skulle köpa en utan för att jag vet hur vi funkar. Vi pratar bebisröst och hela köret så fort vi ser valpar. Vi åkte i alla fall och kollade på Flisan och hennes bror. Hennes bror va så sjukt fin! Men helt galen när vi va där. Flisan däremot satt mest vid vår sida och ”blängde” som vara hon kan (haha har man träffat henne fattar man). Sagt och gjort, vi köpte henne. Sen dess har lilla skruttan funnits i mitt och mammas liv. Hon är typ världens bästa hund. Så sjukt tillgiven och givmild. Vi har inte tränat henne på någon hundkurs eller nått, men ändå funkar hon i stort sett överallt med alla människor och de flesta hundar. Mmm.. hon e fin hon. Och vart vi än hamnar skaffar hon sig beundrare, hehe. Har jag henne med är det inte många som kollar på mig om man säger så. Hon e uppskattad.

Kommentera

