Ska fan ha betalt för all denna möda när vi är klara!

Helt plötsligt är jag där alla andra som jag känner va för inte alls länge sen. Folk jag känner som också pluggar. Det där jag förstod på ett sätt men ändå på ett annat sätt inte ville se. Blundade. Gottfolk! Jag har grävt ner mig, lagt livet på paus och stängt av allt som stör. Jag skriver på min uppsats!

När lägger jag livet på paus liksom? Jag som inte ens vill jobba heltid, jag som vill vara ledig resten av mitt liv, jag som vill tycka i stort sett allt jag gör är roligt, jag som har som högsta prioritet att göra ”må bra” saker varje dag, jag som typ måste vila minst flera timmar per dag för att ha någon motivation. Haha… ne nu överdriver jag lite. Men lite så här är det. Jag kanske inte ska plugga vidare trots allt?! Verkar inte riktigt vara min grej när det kommer till kritan.

Jag känner mig deprimerad, grinig och allmänt tråkig. Jag hinner inte, orkar inte eller kan inte göra något annat än uppsatsen just nu. Sjukt egentligen. Att man haft det så slappt och så helt plötsligt slår uppsatsen ner som en elefant, eller nej, en blåval i huvudet. Vi kämpar och kämpar och jag ska fan ha betalt för all denna möda när vi är klara!

3 comments

  1. Åh jag vet precis hur du känner! Men det är en fas, jag vill typ plugga igen haha! Det kändes inte så då men jag känner ju också att jobba heltid inte alltid är det jag vill. Men det finns massor av sätt att bli mer effektiv på, kan vara värt att tänka på :)

    1. Ja då! Vi tänker på hur vi kan vara effektiva hela tiden, och ibland lyckas vi och ibland inte, haha! Jag antar att det bara är en fast. Det ska ju vara tufft nu eftersom vi blir examinerad :p

Kommentera

